Effektivisera er försäljning och marknadsföring med HubSpot

Vi på Moln8 hjälper er att komma igång med det marknadsledande CRM, sälj- och marknadsföringsverktyget HubSpot. Effektivisera er försäljning med automatiserade prosesser och skapa fler "varma" leads med inbound marketing strategin. Kontakta oss så berättar vi mer om HubSpot och hur verktyget kan hjälpa just dig att öka din försäljning.

 

Marketing Hub

  • Landningssidor
  • Chat
  • Formulär
  • E-post marknadsföring
  • Annonsering Sociala medier
...och mycket mer. Vi hjälper dig att komma igång med HubSpot och löpande hjälp med alla marknadsföringsfunktioner.

Sales Hub

  • CRM med smarta funktioner
  • Mötesbokning
  • Offerter
  • E-post med spårning och notiser
  • Koppling av telefon och chat
...och mycket mer. Vi hjälper dig att komma igång med HubSpot och löpande hjälp med alla säljfunktioner.

Kom igång med HubSpot kostnadsfritt

HubSpots CRM och många andra grundläggande funktioner är helt gratis utan begränsning av antal kontakter/kunder. För många småföretagare kan det räcka med gratisfunktionerna till att börja med. Med Moln8 som din HubSpotpartner kommer du igång snabbt med de viktigaste funktionerna. Med löpande support och rådgivning från oss anpassar vi plattformen för att passa ditt företag så bra som möjligt. Du kommer inom en relativt kort tid att se effekter av en effektiviserad säljprocess, ökad kundkontakt och riktad marknadsföring. Kontakta oss nu så får du en kostnadsfri demo av de viktigaste funktionerna. 

Förändra din marknadsföring och försäljning nu

Vi hjälper dig att komma igång med HubSpot vare sig ni vill jobba vidare med er befintliga webbplats eller flytta över till Moln8 CMS. Kontakta oss så berättar vi mer om hur HubSpot och Moln8 kan förändra er marknadsföring och försäljning.

Ring 070-341 43 65, boka en mötestid eller skicka bara ett meddelande med formuläret nedan.

Läs mer om HubSpot

Vad är Inbound Marketing?

Inbound Marketing handlar om att skapa värdefulla upplevelser som har en positiv inverkan på människor och ditt företag. Du lockar intresserade besökare till din hemsida eller blogg med relevant och intressant innehåll som skapar förtroende för dig och ditt företag. När besökarna kommer till din hemsida försöker du få dem att upptäcka ditt erbjudande genom Call to Action, chat eller olika typer av erbjudanden.

Inbound Marketing handlar om att skapa värdefulla upplevelser som har en positiv inverkan på människor och ditt företag genom digital marknadsföring.

Till skillnad från outbound marketing behöver man inte kämpa för kundernas uppmärksamhet på samma sätt när man jobbar med Inbound Marketing. Exempel på Outbound marketing kan vara annonser i tidningar, nyhetsbrev eller radioreklam. Den typen av reklam bygger på att man kämpar för att få uppmärksamhet genom att ”skrika” ut sitt erbjudande. Outbound marketing är det de flesta känner igen som vanlig reklam och det var länge ett marknadsföringssätt som fungerade bra. Till viss grad fungerar det även idag men det blir allt svårare att lyckas få potentiella kunders uppmärksamhet. Under nästan hela vår vakna tid blir vi utsatta för reklam från företag som försöker sälja sina produkter eller tjänster och det gör att de flesta konsumenter inte orkar eller är mottagliga för budskapen.

Inbound Marketing bygger på att du på ett ärligt sätt försöker hjälpa människor med deras problem.

Dina tjänster eller produkter blir ett verktyg som gör människors vardag bättre eller deras professionella liv enklare och mer effektivt. Utmaningen med Inbound Marketing är att det tar längre tid och ger inte utdelning lika direkt som en lyckad reklamkampanj. Men när man väl kommit igång så blir det en mycket mer effektiv och framförallt billigare marknadsföring. Jag ska förklara hur…

Som sagt bygger Inbound Marketing till stor del på att skapa förtroende för ditt företag genom att t.ex. skapa innehåll som hjälper människor att lösa ett bekymmer eller lära sig något nytt.  Du skriver en riktigt bra artikel om ex. det bästa och billigaste sättet att renovera ett badrum. Du beskriver fördelar med olika materialval och vad man ska tänka på om man bor i en lägenhet eller en äldre villa. Artikeln publicerar du sedan som en serie med tips vid renovering av badrum. Om det är en riktigt bra artikel du skrivit kommer den att spridas till många som funderar på att renovera badrummet. Dessutom kanske någon delar den i ett forum eller på Facebook vilket gör att den tillslut får riktigt stor spridning. När någon senare söker på Google för tips om badrumsrenovering så är chansen stor att de stöter på din artikel eftersom Googles algoritmer premierar innehåll som länkas till, sprids och framförallt har ett relevant innehåll. När sedan någon av personerna som läst artikeln ska renovera badrummet är det mycket troligt att de anlitar din VVS firma. Artikeln om att renovera badrum blir därmed en reklamkampanj som inte bara är gratis, dessutom kan det bli en reklamkampanj som håller flera år.